Pintura amb tubs!
Teniu ganes de pintar como si no hubiera un mañana? (he, he, he)
Doncs avui us faig una proposta de pintura! Senzilla, cost zero (o baix cost) i molt divertida per passar una tarda de diumenge!
SEMPRE tenint en compte que hi ha un PERQUÈ al darrera i una CURA del material triat.
Us hi apunteu?
Què necessitem?
- Safates petites (2)- Tubs de paper higiènic (2)
- Paper d'embalar
- Hule
- Pintura (en aquest cas vermella i marró)
Com ho fem?
1.- Preparem els tubs de paper higiènic. Amb les tisores fem petits talls paral·lels i després els dobleguem com a la imatge. En aquest cas he fet servir DOS perquè manipulem DOS colors. Si l'infant és molt petit o petita, no és recomanable posar més d'un o dos colors.
I què en fem del resultat?
Depèn. Depèn de l'edat de l'infant.
Us proposo algunes coses:
- Llençar-lo directament. Volem que l'infant entengui que la finalitat de l'activitat no és fer un resultat final concret sinó passar-ho bé, compartir una estona, riure, mirar-nos, experimentar, manipular, tocar, embrutar-nos la panxa o els peus si la situació ens hi porta, gaudir-ho, expressar, sentir.
- Deixar-ho assecar i l'endemà posar-ho al mig d'una habitació, a terra. Seure al voltant i parlar-ne. Què és? Com ho hem fet? Com ho hem passat? (si són més grans: com ens hem sentit? hi voliem representar alguna cosa concreta? Com hem començar la proposta i com l'hem acabat?...). Això permet que la nena o el nen pugui tirar enrere en el seu pensament, recordar una activitat passada, posar-hi nom... En acabat l'activitat, llençar el paper.
- (si l'infant és molt petit) Podem retallar una part del paper i enganxar-la en una porta o paret, juntament amb una fotografia de l'infant en mig del procés de pintura. Això permetrà que quan ho vegi pugui establir una connexió entre allò que hi ha pintat i recordar com ho va fer. Passats tres o quatre dies, ho llencem.
- ...
Què treballem?
- L'expressió artística. El pintar no com a procés per aconseguir un producte final, sinó com a gaudi del procés mateix. Poder expressar a través de l'art emocions, sentiments, somnis, desitjos, estats d'ànim o deixar-se dur i fer que les mans facin sense pensar ni anticipar-se.
- La tardor. Hem triat dos colors de tardor aprofitant l'estació de l'any que estem. Quan preparem els colors, depenent de l'edat de l'infant, podem cantar cançons de tardor, de colors, o parlar dels colors proposats: què coneixem de color vermell? i de color marró? (etc etc)
- El gaudi. El plaer. El goig per fer, per embrutar-se, per pintar amb el cos, per pintar-se el cos. Per acabar tombats panxa a terra amb la pintura a tot el cos. O per gaudir amb les formes que fan els tubs.
- La coordinació òculomanual. A l'inici de l'activitat (ja sabem que el final pot ser explosiu) l'infant agafa el tub de paper higiènic, el suca a la safata del color desitjat i el porta al paper. Aquest procés no és senzill en edats primerenques i per tant l'infant es concentra i posa en marxa tot de mecanismes per portar la pintura allà on ell o ella vol.
Bravo ������
ResponElimina