Pintura amb tubs!

 Teniu ganes de pintar como si no hubiera un mañana? (he, he, he)

Doncs avui us faig una proposta de pintura! Senzilla, cost zero (o baix cost) i molt divertida per passar una tarda de diumenge! 

SEMPRE tenint en compte que hi ha un PERQUÈ al darrera i una CURA del material triat. 

Us hi apunteu?


Què necessitem?

- Safates petites (2)

- Tubs de paper higiènic (2)

- Paper d'embalar 

- Hule

- Pintura (en aquest cas vermella i marró)


Com ho fem?

1.- Preparem els tubs de paper higiènic. Amb les tisores fem petits talls paral·lels i després els dobleguem com a la imatge. En aquest cas he fet servir DOS perquè manipulem DOS colors. Si l'infant és molt petit o petita, no és recomanable posar més d'un o dos colors. 



2.- Col·loquem la pintura en les safates. Els dos tubs de paper. Posem l'hule al terra i hi enganxem el paper d'embalar.


3.- Ens traiem la roba i... a gaudir! 
A l'inici de l'activitat, els traços solen ser petits i discrets. A mesura que passa el temps i l'infant agafa confiança amb la proposta, ... 


I què en fem del resultat?

Depèn. Depèn de l'edat de l'infant. 

Us proposo algunes coses:

- Llençar-lo directament. Volem que l'infant entengui que la finalitat de l'activitat no és fer un resultat final concret sinó passar-ho bé, compartir una estona, riure, mirar-nos, experimentar, manipular, tocar, embrutar-nos la panxa o els peus si la situació ens hi porta, gaudir-ho, expressar, sentir. 

- Deixar-ho assecar i l'endemà posar-ho al mig d'una habitació, a terra. Seure al voltant i parlar-ne. Què és? Com ho hem fet? Com ho hem passat? (si són més grans: com ens hem sentit? hi voliem representar alguna cosa concreta? Com hem començar la proposta i com l'hem acabat?...). Això permet que la nena o el nen pugui tirar enrere en el seu pensament, recordar una activitat passada, posar-hi nom... En acabat l'activitat, llençar el paper. 

- (si l'infant és molt petit) Podem retallar una part del paper i enganxar-la en una porta o paret, juntament amb una fotografia de l'infant en mig del procés de pintura. Això permetrà que quan ho vegi pugui establir una connexió entre allò que hi ha pintat i recordar com ho va fer. Passats tres o quatre dies, ho llencem. 

- ...

Què treballem?

- L'expressió artística. El pintar no com a procés per aconseguir un producte final, sinó com a gaudi del procés mateix. Poder expressar a través de l'art emocions, sentiments, somnis, desitjos, estats d'ànim o deixar-se dur i fer que les mans facin sense pensar ni anticipar-se. 

- La tardor. Hem triat dos colors de tardor aprofitant l'estació de l'any que estem. Quan preparem els colors, depenent de l'edat de l'infant, podem cantar cançons de tardor, de colors, o parlar dels colors proposats: què coneixem de color vermell? i de color marró? (etc etc)

- El gaudi. El plaer. El goig per fer, per embrutar-se, per pintar amb el cos, per pintar-se el cos. Per acabar tombats panxa a terra amb la pintura a tot el cos. O per gaudir amb les formes que fan els tubs. 

- La coordinació òculomanual. A l'inici de l'activitat (ja sabem que el final pot ser explosiu) l'infant agafa el tub de paper higiènic, el suca a la safata del color desitjat i el porta al paper. Aquest procés no és senzill en edats primerenques i per tant l'infant es concentra i posa en marxa tot de mecanismes per portar la pintura allà on ell o ella vol.   

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Safata d'experimentació - El mar!

Mistos!

Safata d'experimentació - Taronges!