La tardor a casa

Us proposo una activitat de tardor per a casa que agrada molt! Una proposta senzilla, entretinguda, cost zero, en família, de tardor, i amb un rerefons molt potent! 

Què necessitem?

- Un cisell (O una bossa, una capsa amb nanses...)

- Un passeig aquests mesos de tardor

- Fil de pescar 


Com ho fem?

1.- Sortim a passejar amb el cistell! 


La idea és agafar fulles que trobem a terra durant la passejada. 
Podem fer la sortida a ciutat o bé al bosc. 

Totes valen sempre i quan estiguin a terra: grogues, vermelles, marrons, petites, grans, allargades, punxegudes...







2.- Quan som a casa les revisem una a una. Aquí podem cantar cançons o descriure el que veiem (formes, colors, mides...) Les podem classificar: en aquest munt les grogues, en aquest les marrons... 


Nosaltres ens vàrem trobar una sorpresa! En una d'elles hi havia un cargol bebè! Així que també dona molt de joc: parlem dels cargols, què hi fa aquí, estarà bé? Què necessita? El podem ajudar? Com és? Com camina? Què deu menjar? (i un llarg etcètera que dependrà de l'edat del nen o de la nena i dels seus coneixements i la seva realitat).


3.-
Amb el fil de pescar (és el que queda més bé però podem fer servir el que vulguem o tinguem a l'abast) anem fent nusos i col•locant-hi les fulles. De manera atzarosa O seguint un patró de colors/de formes/...



4.- Ja ho tenim! Ja podem decorar qualsevol porta, paret o racó de casa! 








Què treballem? 

- Gaudi: qualsevol proposta ha de tenir aquest punt! Gaudir fent l'activitat! 

- Detalls: si la sortida és per ciutat, ens i els farà copsar en detalls que segur que en les passejades diàries no s'hi fixen. Fulles de tots colors a terra. Fulles que trepitgem i fan crak crak.

- Natura: si la sortida és al bosc, es treballa la natura i el respecte cap a ella. No agafem les fulles dels arbres o arbusts (estan vives! No els podem fer mal) sinó aquelles que estan a terra i que han caigut.

- La família i el passeig: junts recol•lectem allò que necessitem. Junts. 

- Manipulació: tocar, trencar, tocar, tocar i tocar! 

- Matemàtiques: classificació de fulles ja sigui per mida, per color o per forma. El cervell comença a estructurar-se amb les classificacions perquè és crea més d'un denominador comú que serveix per agrupar la resta. 

- Expressió oral: quan es classifiquen i es trien i destruïen les fulles, parlem. Posem paraules a allò que veiem, creem hipòtesis,... Aquesta no perquè està molt trencada, aquesta és molt petita però ens va bé, mira quina fulla més vermella! Aquesta és verda encara, potser ha caigut pel vent,...

- Gust estètic: creem a casa un raconet que ens recorda l'estació de l'any en la que estem. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Safata d'experimentació - El mar!

Mistos!

Safata d'experimentació - Taronges!