Cançoner de feltre

El lleó no em fa por, pam i pipa... dalt del cotxe va una nina... mireu allà dalt en els estels què hi ha... zum zum fa l'abella... plim plim plim plim salta l'esquirol.... les petites formiguetes a l'estiu...

Vinga, no em negareu que us passeu el dia cantant aquestes cançons tan xules!!! Oi? Segur que als vostres o a les vostres xics i xiques els hi encanta que els hi canteu!! 

Doncs per això va molt bé tenir un cançoner! Una manera visual de començar la cançó! Hi ha moltes maneres de fer-ne un! Amb fulles, amb cartolines... imaginació al poder! Però avui us proposo fer-ne un de feltre! Sí, sí, heu llegit bé! 

Voleu veure com es fa? És ben senzill!!

Què necessitem?
- Feltre de diferents colors

- Llapis i tisores

- Farcit de coixins

- Fils de diferents colors

- Guants negres

- Una safata de vímet per la presentació


Com ho fem?

1.- Dibuixem a mà (o fent servir alguna plantilla) les formes que vulguem. Farem sempre dues de cada ja que a dins hi posarem el farcit i per tant necessitem dues peces. 


2.- Una vegada tinguem les peces retallades, ja només ens cal ajuntar-les i cosir-les una mica. Abans d'acabar de tancar la figura, farcim la peça i l'acabem de tancar. Ens queden figures tan boniques com aquestes!! (Jo no sé cosir gaire, així que gràcies a la meva mare per la paciència a cosir-ho tot a mà!!) 


3.- Si fem servir els guants, col·locarem una mica de velcro autoadhesiu al revers de cada peça. 

4.- Per al seu emmagatzematge i la seva presentació, farem servir una panera petitona de vímet. En ella guardarem totes les figures i els guants. 


I voilà! Ara podem seure amb el nostre petit o la nostra petita i el cançoner! Ens podem col·locar el guant i enganxar-hi una de les figures. Així mentre cantem la cançó, l'infant veu la cançó de qui estem cantant. 

Preguntes freqüents:

- Podem no fer servir el guant?
I tant! El meu fill per exemple necessita tocar els objectes per conèixer'ls així que el que fem és donar-li un i cantar la cançó mentre ell el manipula, el mira, l'observa... Podem també enganxar-los en un llibre de tela i anar passant pàgines i desenganxant la figura, o posar-los en una capsa tapada i agafar-ne un al atzar i cantar la cançó. Tot dependrà de l'edat de l'infant i de les seves preferències i característiques. 

- El guant pot ser d'un altra color?
Pot ser del color que vulguis, però jo recomano el negre perquè fa de fons neutral i el que destacarà sempre serà l'objecte que hi enganxis. 

- Puc cosir-ho a màquina?
Sí, però no és recomanable. El punt fet a mà li dona a la peça un caire més casolà, rústic i proper. 

- No tinc feltre de tots els colors... ja no puc fer un elefant si no tinc el gris?
Què va! Un arbre ha de ser verd, l'elefant gris i el sol groc? No! El sol pot ser vermell, l'elefant groc, l'arbre blau... 

- Què treballem?
L'atenció, la relació objecte-cançó, el ritme, la memòria, la projecció de la veu, els sentiments, ...

- Puc fer les figures amb el meu fill o la meva filla?
I tant! Depenent de l'edat, és clar, podran participar de més o menys procediments. Poden dibuixar en el feltre, triar els colors, la figura, retallar, enfilar l'agulla... 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Safata d'experimentació - El mar!

Mistos!

Safata d'experimentació - Taronges!