Sonalls
Sacsejar, picar, moure... què hi ha més interessant que això? RES! ;)
Avui doncs us plantejo una manera de fer sonalls a casa: fàcils, econòmics, divertits i funcionals!
Material:
- Ampolles d'aigua (petites per tal que l'infant les pugui manipular)
- Fulles seques, blat de moro, cafè, arròs, sorra, xapes metàl·liques, llenties, cigrons, pedres, confeti...
- Silicona
Com ho fem?
Ben senzill! Triem el material que farem servir per omplir les ampolles. És important parar un moment quan fem la tria: recordeu que tot té un perquè!
En les del meu xic he posat: grans de cafè, arròs, blat de moro, fulles seques, i una l'he deixat buida.
Molt important: cal segellar bé el tap de les ampolles amb l'ajuda de la silicona calenta per tal d'evitar que l'infant tregui el tap i es quedi a la boca.
I ens quedaran uns sonalls tan xulos com aquests!
Preguntes freqüents:
- Per què has triat aquest material?
Com sempre dic, els elements estan triats amb molta cura: tots tenen diferent mida, diferent procedència, diferent color... per tant estem tenint SIS sonalls amb diferent sonoritat i diferent aspecte visual! El blat de moro, el cafè i l'arròs poden semblar similars però no ho són ja que tenen mides i colors diferents. I si ho proveu, veureu que fan un so ben diferent l'un de l'altre.
Les fulles seques estan triades perquè estem a la tardor i podem compartir la recerca amb l'infant, tot collint fulles seques del terra mentre passegem, triar les d'un determinat color, rentar-les, deixar-les assecar...
Les xapes metàl·liques fan un soroll especial quan xoquen entre elles al sacsejar l'ampolla i tenen un aspecte visual ben diferent a la resta!
I l'ampolla buida està feta amb "vista". Si l'infant encara no parla, podrem observar què passa: se la mirarà, la farà sonar, se la tornarà a mirar, compararà amb una altra... i si l'infant ja parla, podem treballar amb ell o amb ella: parem l'orella... com és que no sona? és igual que les altres? què la fa diferent?
- Què treballem?
Segons l'edat de l'infant, treballem uns aspectes més que els altres: la psicomotricitat, la coordinació òculo-manual, la oïda, els sons, la diferenciació, les similituds, el sentit estètic, les formes, les mides, els colors, el ritme, ...
I vosaltres? Heu fet ja els vostres sonalls?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada